Friday, August 3, 2012

доклад до Господин Ректора на Софийския Университет


До Господин Ректора на
Софийския Университет
“Свети Климент Охридски”
проф. дин Иван Илчев


Д О К Л А Д
От доц.д-р Димка Иванова Гичева-Гочева,
Редовен преподавател в катедрата по История на философията,
Философски факултет

Уважаеми Господин Ректор,

    Моля да бъдя преместена от катедрата по История на философията във Философски факултет в катедрата по Реторика пак във Философски факултет.

    Поводът за молбата ми е неочакваната смърт на доц. д-р Лилия Методиева, след която броят на щатните преподаватели в катедрата по Реторика няма да позволи самостоятелното съществуване на катедрата, ако спешно към тях не се присъединят нови членове.

    Причините за моята молба са различни от повода. Многогодишните тежки конфликти между мен и няколко преподаватели-професори от катедрата по История на философията не само не намериха разрешение, но и ескалираха в съдебен процес срещу мен:  миналата година проф.дфн Георги Каприев е завел дело № 15017 в 112 наказателна колегия на Софийския районен съд. Обвинението е по член 148, ал.2 и чл. 147, ал. 1 от Наказателния кодекс.

    Делото е изцяло с административен характер, като поводите за него са:
Първо, моите коментари във Фейсбук, и по-точно написаното за процедурата по атестацията на моята работа през 2007 г. Преди една година споделих на стената ми във Фейсбук за обидната оценка, която получих от проф. Каприев за атестацията през март 2007 г., като това бе част от коментара ми на публикация във вестник “Култура”  - досието на професора, части от което той сам публикува в няколко наши издания. 
    Дискусията между мен и мои сегашни и някогашни приятели и колеги е на адрес: http://www.facebook.com/#!/permalink.php?story_fbid=193352157353933&id=1476266691

     Също така, втори повод за тъжбата на проф. Каприев е моето писмо до членовете на катедрата по История на философията, изпратено до тях от мен на 15 април миналата година, след запознаването ми с протокола от драматично заседание, проведено на 30 март, на което не можах да присъствам, тъй като по същото време преподавах в съседна аудитория.

    Трети повод е изказването ми на заседание на катедрата по История на философията от 3 май миналата година, проведено от 16 часа в кабинет 63, на което, реципрочно, ми беше дадена думата, за да отговоря на казаното в мое отсъствие за мен на предишното заседание от 30 март 2011 г.

    Съдебният спор между нас приключи на първа инстанция на 27 февруари в Софийския районен съд, но предполагам, че ще продължи още дълго в Софийския градски съд, а може би и на трета инстанция. Мотивите на съдията към днешна дата все още не са написани. Искът на тъжителя на стойност 10 000 лева е отхвърлен, но на мен ми е наложена административна глоба от 1 000 лева и на първа инстанция бе постановено, доколкото чух преди седмица, да възстановя на тъжителя разноските по делото, тъй като съдът ме намери за виновна за написаното от мен в писмо до членовете на катедрата от 15 април миналата година.

     Разбира се, ще обжалвам това на следващата инстанция в Софийския градски съд до края на тази седмица.

     Уважаеми Господин Ректор,
     За съжаление, делото, заведено от проф. Каприев срещу мен е дело с административен характер и за него трябва да бъдат уведомени и членовете на ФС, а може би – и на Академичния съвет.
     За по-подробното Ви запознаване с обстоятелствата около съдебния спор прилагам към тази молба:

  1. Разпечатка от дискусията на стената ми във Фейсбук по повод на досието на проф. Каприев и статията към него, публикувани във вестник “Култура” на 25 февруари 2011 г., бр. 7 (2625).
  2. Възражението ми към неговата тъжба от 30 ноември 2011 г.
  3. Молбата към съдията г-н Петков във връзка със заседанието по делото, което се проведе на 17 февруари 2012 г.
  4. Молбата към съдията г-н Петков във връзка с последното заседание по делото, което се проведе на 27 февруари 2012 г.

      Цялата останала документация, засягаща хода на делото, би трябвало да е на разположение на всеки член на академичната колегия, тъй като става дума за процедурата по атестацията на преподавателите, проведена във ФФ през 2007 г. на три нива: оценка на  ръководителя на катедрата; оценка на факултетната Атестационна комисия; решение на Факултетния съвет.
      Протоколите от заседанията на катедрата по История на философията от миналата учебна година също би трябвало да са на разположение на всички.

      Надявам се, че междувременно преместването ми в катедрата по Реторика ще я стабилизира като допълване на нейния постоянен преподавателски състав, а също така и ще доведе до успокояване на обстановката в катедрата по История на философията, на която през декември месец миналата година проф. дфн Каприев беше избран за ръководител за трети мандат.
 

      С уважение:
      Доц.д-р Димка Гочева      
      София, 5 март 2012 г.


    

No comments:

Post a Comment